miércoles, 24 de junio de 2009

trosäventyr på landet

bilden nedan med titeln "himmel/helvete" ser jag framför mig just i skrivande stund.
jag funderar lite på vad som är himmel resp. helvete för mig och inom begreppet himmel associerar jag vilt men helvetet verkar inte infinnas i min närhet just nu. det är ju bra.

idag vaknade jag otroligt tidigt och otroligt pigg(kan inte fatta att ögonen fortfarande orkar med mig), jag nästan hoppade upp ur sängen och ut på altanen för lite frulle och fågelsång. efter lite allmäna sysslor satte jag baken i luften och trampa iväg mot ringsjön med farmor brevid. ryggsäcken packad med badkläder(vilka jag inte behövde då jag badade näck! ahh, frihet), sockerdricka och mitt spädbarn vid namn Hugo. jag känner mig typ blind utan Hugo nu för tiden. vi cykla och vi cykla. jag fota och jag fota.

när åtminstone paret timmar passerat och vi vänt kossan hemmåt fastnar mina blöta trosor i cykelkedjan(!). två kvinnor traglar med detta dilemma i säkert 10 min då en man passerar och erbjuder sin hjälp, kvinnorna räcker generat ansvaret vidare och mannen lämnar oss med ett par heltrasiga trosor(se bild) och ett hånfullt "ta det lugnt med underkläderna!"

för att inte bli alltför "naturliga" tar vi bilen till höör och går på rödakorsets 2 hand för att inhandla nödvändiga koftor(?) och besöka bageriet där man inte får hälsa "hej" då ägarinnan heter just Hej och sägs bli väldans irriterad om man gör det(detta resulterar i farmors "hallå" och mitt stirrande ner i golvet och plötsliga tal-handikapp). vi hinner även med coop och litern jordgubbisar innan vi verkligen måste hem och slänga oss på soffan, utmattade.
lite senare, efter en 5-stjärnig räk/pasta rätt sitter vi på altanen och sippar på rosevin och skrattar åt livets lustigheter när vi hör hovar klucka fram på vetevägen, "nämen?" tänker vi och kikar ner, jovisst är det åke och samurajen! en lång och underbar hästochvagn tur senare är jag trött som alfons åbergs pappa när han letar efter nallen. godnatt verkligheten, hej surrealismen!

1 comentario:

  1. hahahahhahahaha! gud vad jag fulfnissar till bilden med trosorna! hahahahaha! du är bäst, johanna. hej verkligheten, hejdå trist vardagsliv!

    ResponderEliminar