martes, 23 de junio de 2009

stick getingjävel?

it's my life and I'll do what I want.. show me it's wrong?
- the animals 1965

nu har jag landat på mitt tredje stopp sedan denna blogg föddes, nämligen snogeröd, vetevägen 2 och farmor! det känns riktigt gott att inandas land, se grönt och svissa runt i morgonrock ("ända fram till kl 18!" som farmor roat påpekade).
men vi drar tillbaka klockan till ungefär 11 am igår då jag ganska nyvaket mötte upp chile-sushi-viña-lyx-pool-huevo-strandpromenadsPabs som hade planerat in en heldagsupplevelse på stehags (jag ville hela tiden säga stenhagen, men då fick jag arga blickar från bl.a. busschauffören)(nästan lika argt som från pizzakassörskan i malmö när jag sa raaamlösa på min dumma stockholmska, även jag borde väl veta att det heter rámlösa, dah?) nationalpark.
allt började med en för tidig avstigning av bussen som skulle tagit oss hela vägen fram, men icke, för oss var det 4 km gång på landsväg. men det var det klart värt, för annars hade vi inte fått 1. upplevt att bli attackerade av en arg svanhane 2. se en fantastiskt vacker natur 3. gå en underbar "norra rundan" på cirkus 2 km och med inkluerad uppförsbacke (valpo's kullar tycks förfölja mig!!) 4. känna oss som the kings of the world längst upp på kullen!
dessutom fick jag prata spanska med chilenska slang för full rulle! p's kusin's pojkvän är direktimporterad och det var kul!
det var en fin dag. tack.

när jag sedan hoppade in i farmors röda lillbil fick jag en glädjetår. min fina fina farmor. som jag längtat. jag sträckte fram en halvt död blombukett jag plockat under dagen(P bar den tappert. men antagligen för hårt eftersom de stackars liven vek sig dubbla).
nu sitter jag här. efter en natts ordentlig skönhetssömn, ett smärtfullt avsnitt av allsång på skansen(vilka jävla hycklare), en längre inblick i historiens mesta kärlekspar, godgod mat och farmor..

nu tänker jag bara njuta och nästa stopp får vänta. åtminstone några dagar. jag är i himlen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario