sábado, 20 de junio de 2009

"spontant. vill du låna en klänning av mig?"

5 minuters make over från vin/digestivekex (chex, som cama säger, "götebórgschex!") samt en efterlängtad uppdatering av känslomässiga tillstånd och bearbetning av inträffade händelser, till att hon slänger fram 3-4 klänningar på sängen och hennes 25 kvm har förvandlats till ett alternativt provrum.
jag är mitt uppe i "grannskapsäventyr" när vi får sällskap och snart sitter vi och kramas i filtar uppe på taket, envisa som iglar. midsommardagen ey?

måste det varit tågresan, men 3 glas vin senare måste jag "sträcka ut min kropp", snart blir det ett gonatt och ha det kul på möllan, kebab-nattmat och ronja.

ronja är en sån där man verkligen uppskattar att få uppmärksamhet av.jag känner mig ärligt hedrad när ronja väljer att titta fram och stryka mig på benet. hon finns där för att då och då påminna en om att livet trots allt är bra.
(det ska erkännas att jag för en liten stund sedan sökte efter ronja rövardotter the soundtrack på spotify för att flirta in mig hos henne)

idag har jag fått prata chile. prata om sibaritico, om annibal pinto och huruvida alans tavlor håller måttet. det känns bra. malmö känns bra.
imorgon fortsätter jag till glassarnas stad(?)(sjukt goda glassar ju),
mot andra stoppet: lund.

hasta entonces, salud!

No hay comentarios:

Publicar un comentario