viernes, 24 de julio de 2009

en bärs.

i min ensamhet sitter jag och skiter i allt vad alkoholistvarningar heter. jag dricker nöjt min bärs och känner mig ännu nöjdare efter en superrap. bob marley sjunger "there's a natural mystic flowing through the air. if you listen carefully you will hear"

jag konstaterar att jag är lycklig. att jag känner mig trygg och glad inombords. att livet kan få vara inte mer än det här ett bra tag framöver.
chile börjar falla på sin plats. förvirrade känslor börjar hitta rätt och klarna upp. kanske först nu kan jag på riktigt ta lärdom av allt det gett mig. jag har hetsigt letat upp alla förändringar och neurotiskt analyserat dom, upptäckt och insett, idag kanske jag har lite distans till det hela (om inte annat så för att det känns så sjukt avlägset, som svunna tider en gammal sjörövare kan se tillbaka på).
jag saknar och jag längtar, men också accepterar jag detta land i stort, framför allt den lilla tillvaron jag kallar mitt liv. den lilla känns bra i hjärtgropen. då måste det vara rätt.

No hay comentarios:

Publicar un comentario